Aktualno

Kako premagati nespečnost?

12.01.2015

Ste eni izmed tistih, ki preživljajo dolge noči, ker ne morete spati? Pripravili smo nekaj nasvetov, kako si pomagati do krepčilnega spanca.
 
Vsi strokovnjaki odsvetujejo namestitev televizije v prostor, kjer spimo. Foto: Reuters
 
Strokovnjaki svetujejo, da je potrebno vsako noč spati vsaj šest ur, da se boste zbudili spočiti in boste brez težav lahko opravljali vsakdanje obveznosti. Če imate težave s spanjem že dalj časa, poskusite najprej poiskati vzroke za nespečnost in jih skušajte odpraviti. Do krepčilnega spanca pa vam lahko pomagajo tudi različni pripravki, ki si jih pripravite doma. Če pa se težave ne izboljšajo, ne odlašajte in poiščite pomoč zdravnika.
 
Vzroki, da ne morete zaspati in se ponoči zbujate, so lahko različni: neprimerno spalno okolje, stres, skrbi, različne bolezni in duševne motnje ter hormonske spremembe. Običajno to traja samo neko obdobje, nekateri pa imajo zaradi nespečnosti prave more, saj lahko traja tudi mesece ali celo več let.
 
Pripravili smo nekaj nasvetov, s katerimi si lahko pomagate sami. Proti nespečnosti si tako alhko pripravite pripravite poparek iz baldrijana, hmelja, melise, gloga in šentjanževke. Zelo pogosto je med nasveti tudi skodelica čaja, ki ga lahko sladkate z medom. Ugotovili so, da tudi kozarec piva (2dl) ali skodelica toplega mleka z mandlji prikliče spanec.
 
Če vas rado zebe v noge, dajte na noge tople nogavice ali si pred spanjem pripravite kopel. Noge potopite za pet minut v toplo vodo, zatem za par sekund v hladno in postopek ponovite, nazadnje jih položite v toplo vodo. Eno uro pred spanjem v skodelico z vodo nakapajte sivkino, kamilično in olje sandalovine ter postavite v spalnico, saj mešanica dišava spodbuja zaspanost. Lahko poskusite tudi na prvi pogled malce nenavadno metodo: v popolni temi se ulezite na posteljo, zaprite oči in se skušajte prisiliti, da ostanete budni. Praviloma boste kaj hitro utonili v spanec.
 
Prezračena in ne pretopla spalnica
Na kakovost spanca vplivajo tudi ustrezni pogoji. Eden izmed njih je zatemnjena in ne pretopla spalnica, kar pomeni največ 17 °C. Preden se odpravite spat, jo dobro prezračite in odstranite vse moteče dejavnike, na primer televizor, ki naj bo v dnevni sobi. Ravno tako pred spanjem ne glejte televizije. Če je le možno, se odpravite spat in vstajajte ob isti uri, da poskrbite za zdrav ritem spanja. Poleg tega uporabljajte posteljnino iz naravnih materialov, da se izognete znojenju.
 
Sivka pomirja: če jo imate na domačem vrtu, pred cvetenjem odtrgajte par vejic in jih dajte v spalnico, saj sivkin vonj spodbuja spanje. Foto: MMC RTV SLO
 
Čez dan poskrbite za dovolj gibanja, da boste zvečer utrujeni, ali pojdite pred spanjem na kratek sprehod. Izogibajte se premastni hrani za večerjo, ki bo obtežila vaš želodec in ne pijte alkohola, kofeina ali črnih čajev, ki vsebujejo tein, in vas držijo pokonci. Zadnji obrok naj bo vsaj eno uro pred spanjem. S skrbmi se raje ukvarjajte podnevi in ne zvečer, preden ležete v posteljo. K lažjemu spancu vam lahko pomaga tudi sivka: če jo imate na domačem vrtu, pred cvetenjem odtrgajte par vejic in jih dajte v spalnico, saj sivkin vonj spodbuja spanje.
 
Avtor: Ksenja Tratnik
 

 

aktualno vse

24.05.2019 - Pričetek postopka za zbiranje predlogov za priznanja ZDUS v letu 2019

20.05.2019 - Letno poročilo Zveze društev upokojencev Slovenije za leto 2018

29.04.2019 - Mednarodni dan medgeneracijske solidarnosti

03.04.2019 - Postopek za imenovanje članov Upravnega odbora Vzajemnega pokojninskega sklada za mandatno obdobje 2019 - 2023

03.04.2019 - Razpis o volitvah in imenovanjih v Zvezi društev upokojencev Slovenije za mandatno obdobje 2019 - 2023

03.04.2019 - Peticija za ureditev dolgotrajne oskrbe kot nove in posebne veje socialne varnosti

15.02.2019 - Izšel napovednik programa prvih Dnevov medgeneracijskega sožitja

11.02.2019 - Z vlakom ugodno na Dneve medgeneracijskega sožitja! (14. - 16. 5., Gospodarsko razstavišče, Ljubljana)

08.02.2019 - Srečanje predsednika DZ mag. Dejana Židana in predsednika ZDUS Janeza Sušnika

08.01.2019 - Nov ZDUS-ov projekt »Dnevi medgeneracijskega sožitja«

21.12.2018 - Novoletno voščilo!

19.12.2018 - Obvestilo o sklepu Zbora članov ZDUS z dne 18.12.2018

11.12.2018 - Ob mednarodnem dnevu človekovih pravic

10.12.2018 - Vabilo na predstavitev knjige Simone de Beauvoir - Starost

06.12.2018 - Ukrepi ZDUS za izboljšanje gmotnega položaja upokojencev 2018-2019

06.12.2018 - Brezplačne delavnice "E-Napotnica"

06.12.2018 - Odziv ZDUS na pismo organizatorja Festivala za tretje življenjsko obdobje

05.12.2018 - Poslanica ZDUS ob mednarodnem dnevu prostovoljstva

05.12.2018 - Anketa o uporabi spletne strani ZDUS

28.11.2018 - Obeležili smo drugi DAN Zveze društev upokojencev Slovenije

09.11.2018 - Ne pozabite! 0,5 % dohodnine lahko tudi letos (2018) podarite ZDUS-u

07.11.2018 - Zveza društev upokojencev Slovenije napoveduje drugi DAN ZDUS-a

30.10.2018 - Odstop od sodelovanja na Festivalu za tretje življenjsko obdobje

29.10.2018 - Novinarska konferenca ZDUS_sporočilo za javnost

08.10.2018 - Strokovno srečanje v okviru evropskega projekta ITHACA (InnovaTion in Health and Care for All)

03.10.2018 - Okrogla miza Medgeneracijski izzivi družbe in koalicijska pogodba_izjava za javnost

01.10.2018 - Slavnostna otvoritev 18. festivala za tretje življenjsko obdobje

01.10.2018 - Novinarska konferenca POSLANICA OB DNEVU STAREJŠIH IN PROJEKT KARTICA PROSTOVOLJCA

28.09.2018 - VABILO na odprtje 8. fotografske razstave ZDUS in 18. F3ŽO

26.09.2018 - Memorandum 2018

13.09.2018 - Predaja Deklaracije o načelih strpnosti in Deklaracije Stop obrekovanju

22.08.2018 - Zahvala Tomažu Banovcu - avtorju Memoranduma 2018

26.06.2018 - 28. Redni zbor članov ZDUS

06.12.2017 - Ne pozabite! 0,5 % dohodnine lahko tudi letos podarite ZDUS-u

25.11.2017 - Decembrski dogodki v Gostilni Pri kolovratu

16.11.2017 - Za kakovostno bivanje starejših ključna zagotovitev varnosti in zasebnosti

16.11.2017 - Svetovni dan ozaveščanja o raku trebušne slinavke

16.11.2017 - Večer: Bonbončki

15.11.2017 - Opozicija kritična do proračuna, koalicijo veseli presežek

15.11.2017 - Okrogla miza projekta Sobivamo

15.11.2017 - Osnutek zakona o dolgotrajni oskrbi po oceni skupnosti socialnih zavodov zvišuje plačilo za dom

15.11.2017 - Prvi kulturni bazar v regiji

14.11.2017 - Vabilo na srečanje - »Dolgotrajna oskrba"

14.11.2017 - Ljubljančani od danes do nujne medicinske pomoči v novih prostorih

14.11.2017 - Zdravila za sladkorno bolezen prejema skoraj 110.000 Slovencev, število bolnikov skokovito raste

14.11.2017 - Cerar o stanovanjski politiki: Nastavki so, treba paziti tudi na javne finance

14.11.2017 - Generalni direktor Zpiza za STA: Trendi na pokojninskem področju spet vzpodbudni

13.11.2017 - Kuštrin po sestanku pri premierju Cerarju verjame, da bodo našli pot k rešitvi

13.11.2017 - V enomesečno javno razpravo pravilnik čakalnih seznamih in najdaljših čakalnih dobah v zdravstvu

13.11.2017 - Objavljen je bil razpis za sofinanciranje socialnovarstvenih programov

13.11.2017 - Vabilo na okroglo mizo Združenja ONKO NET

10.11.2017 - Okrogla miza o enakosti pri delu

10.11.2017 - Prostovoljna vključitev v obvezno pokojninsko zavarovanje spet kot pred letom 2013

10.11.2017 - Literarni večer gorenjskih ustvarjalcev v Trzinu

09.11.2017 - Je nasilje nad starejšimi problem starih in mladih?

09.11.2017 - Kolar Celarčeva za STA: Zdravstvo ni brez napak, a tudi ni v razsulu

09.11.2017 - Predstavitev in pogovor o sistemski ureditvi dolgotrajne oskrbe v Sloveniji 15. 11. 2017

09.11.2017 - Državni zbor na današnji izredni seji med drugim o noveli pokojninskega zakona

08.11.2017 - Vabilo na okroglo mizo: Samomori med starejšimi

08.11.2017 - Tradicionalno srečanje upokojencev občin Grosuplje, Ivančna Gorica in Dobrepolje